onsdag 18 juli 2012

Små hål som förändrar



Hur skedar man enkelt och bäst?
När man skall skeda så har du säkert liksom jag, kommit på 100 olika sätt att arrangera det hela på så att det fungerar ibland blir det bra och ibland dåligt.

Kom på det 101:a igår. Varför ta till annat än ett redskap som ändå finns där och som vi nyttjar så lite som skedhållarna. Sagt och gjort, beställde 2 hål i varje av mannen som snällt borrade och försänkte dom så fint.


 Klart på bänken i verkstaden

 Nu kan skeden hängas upp
 


 Fungera utmärkt tycker jag


Gillar verkligen det urfasade styrhålet för skeden och vinkeln i dom här hållarna.
Alla typer fungerar kanske inte lika bra, men det kostar bara 4 hål att testa.

4 kommentarer:

  1. Bra ide´!
    Det ska jag nog be mannen om.
    Tack.
    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  2. Härligt, hoppas det funkar som du tänkt dig.

    SvaraRadera
  3. Själv använder jag ett annat redskap som redan finns (på plats, dessutom): slagbommen... :-)

    SvaraRadera
  4. Visst går också bra, men jag gillar inte att sitta så böjd. Tycker höjden går att reglera bättre här. Vi jobbar alla olika och det här funkar bättre för mig! ;)

    SvaraRadera